me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Tuesday, 22 November 2011

pErsahAbAtaN bUkaN sEkaDar Di biBirr....niLaii laH daRi hAtii...

assalamualaikum.....dan selamat pagi....

lama sungguh aku tidak menjengah di sini dan mencoretkan sesuatu....mungkin takde cerita yang na di ceritakan dan buzy dengan final exam....sekarang final exam pon da abeh...alhamdulillah...berakhir pon akhirnya semester 3 aku....hmmm dalam kelamaan tidak menjengah di sini....banyak jugakla cerita yang aku simpan...cuma pikir2 je...perlu ke aku tulis kat sini...hmmm....yup...aku na menceritakannya...aku dah pilih salah satu cerita yang aku na cerita....iaitu tentang sahabat...kawan...teman....


bukan sebarang orang kita bole anggap sahabat....kawan...teman....
lain maksud semua itu....^_^


aku juga mengingatkan pada semua....dan yang paling penting diri aku....jangan lah kita mudah menganggap seseorang itu sebagai sahabat...kawan...mahupun teman...besar ertinya.....


dan jangan dengan mudah kita terpedaya dengan kelembutan yang di tunjukkan dari seseorang itu....


ceritanya bermula begini....aku kenal seorang hamba allah....aku kasihan dengan dia...dia tak punyai kawan...semua memulaukan dia....aku kasihan sangat dengan dia,,,,sampai kerja-kerja yang lecturer bagi secara berkumpulan pun dia buad sorang2....aku bersimpati dengan dia...aku ade jugak bertanya kan padanya....''kau ok ke??'' ikhlas dari hatiku sebagai hamba allah....dia kata dia ok....sejak dari hari tu...aku selalu tegur dia....biapun kawan2 yang lain kata...adik ankat kaulah...kawan baik kau lah...aku ikhlas na membantu dia....aku tak takut kalu diri aku ini menjadi mangsa dia pula...kerana ramai suda mangsanya...aku ingat dia suda berubah bila kawan-kawan buad begitu padanya,,,,ternyata dugaan ku salah....


aku berkawan baik dengan seorang lagi kawan ku memerangkap teman sebilik ku....aku baik dengan nya....untuk di pendekkan cerita....kami bertiga mula berkawan....kemana mesti bertiga....xsangka...kucing memang x bole bekawan dengan ikan....hahahahaha......tergelak aku mahu menceritakannya.....kerana aku xsangka sungguh hidupnya lagi seorang hamba allah yang begini....moga2 allah merahmati dia....


tiba2 satu hari aku berhgaduh dengan temanku...rakan sebilik ku....xtaulah kenapa....selama kami tinggal bersama....gadoh2 kami pun....just gado2 manja....pagi gado...petang nati baiklah....tapi....yang paling aku sedih....lebih dua minggu kami xbertegur sapa....aku pun tak tau lah kenapa....pada mulanya aku tidak menyalahkan hamba allah itu....tapi makin lama perangai dia makin pelik....dia mula menarik kawan ku....buad keja group dengan dia....keja pair dengan dia....dia pulaukan aku pula....tingalkan aku terkontang-kanting sendirian....aku pun xtau sebab ape....padahal aku bukan bergadoh dengan dia....aku bergadoh dengan teman bilik ku....hamba allah tu pula lebih2....memulaukan aku....tidak bertegur sapa dengan ku....bermasam muka....sebagai manusia biasa....sape yang tidak sakit hati....selamatlah aku seorang yang tabah,,,,dan mampu bersabar....


namun sakit hati itu ku pendamkan....luahkan pada yang sudi mendengar....sedih sangat2.....pabila dalam bilik tiada teman bebual...teman bergurau,,,,,ummm....aku tertanya2 mengapa....kenapa hamba allah itu sanggup melakukan begitu sekali....sehingga membuatkan aku fail untuk ke semester yang seterusnya sekali pun....aku langsung x terpikir mahu meng failkan dia dan buad dia ulang semester....tapi dia sanggup sekali....


aku sedih melihat hamba allah itu....sampai sekarang aku cuba menjauhkan diri aku dari dia...aku tak mau ade kawan seperti itu....sesiapa yang berada di sisi dia...kena ambil langkah yang sangat berhati-hati....kerana...dalam kelembutan dia ade kekerasan...dalam kebaikan dia ade kejahatan....dalam kecantikan dia...ade racun yang sangat berbisa.....ummmm


moga allah memberikan dia petunjuk....jangan lah dia jadi sebegitu munafik sekali....berpura2 dalam kebaikan....tapi hakikatnya....yang pernah terkena dengan dia sahaja tau sejauh mana munafiknya dia,,,aku xkan mendekati dia lagi....mendekati dia membawa seribu kedukaan....seribu kesusahan....seribu kepayahan....dan berjuta2 titisan air mata,,,,,


pengalaman mengajar kita erti kehidupan.....


moga apa yang aku ceritakan ini boleh di jadikan teladan....dan ambil kiralah kawan2 yang berada di sekeliling kita...sama ada dia kawan....sahabat....teman....atau syaitan yang bertopengkan manusia....


dan ingatlah....bahawa marah itu bukan jalan penyelesaian,,,,bersabar jelah....kerana allah tahu akan kebenarannya......nescaya allah akan membantu kita....insyaallah....^_^


sampai sini je kut....mata ku suda berat,,,,,katil memanggil2 ku....selamat pagi semua.....assalamualaikum....^_^