me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Tuesday, 26 July 2011

27 kEeMpAt......

assalamualaikum dan selamat petang....^_^

today...26...and tomorrow 27....

27 adalah number yang tak kan penah aku lupakan seumur hidupku di muka bumi yang indah terbentang ini.....aku bersyukur kerana aku sudah sampai ke 27 yang keempat kalinya.....emm....pejam celik...pejam celik...dah 4 bulan rupanya.....sekejup jee....emm...moga-moga nombor ini akan memberikan tuah buad ku...kerana ini adalah nombor yang agak penting jua buad ku....moga-moga dia faham dan mengerti betapa aku menghargai dia......hmm....besok jua merupakan harii buzy...emm...itulah dugaan yang selalu aku terima...namun aku pasrah...dan mengerti...semakin sukar ujian yang allah berikan pada ku...semakin dekat aku dengan kebahagian....insyaallah...^_^

Wednesday, 20 July 2011

HaRii iNii.....

Assalamualaikum dan selamat malam.......

malam-malam yang sukar melelapkan mata....ermmm....kenapalah sejarah lama suka sangat berulang-berulang dan berulang kembalii....aku cuba melupakannya...tapii ianya terlalu sukar buad ku....hmmm....aku insan yang lemah..tapii aku perlu tahu yang allah takkan menguji diluar kemampuan umatnya....terlalu sukar melupakan pabila kita sendiri mahukan ianya berulang kembalii....yepp...semuanya terletak pada diri kita sendiri...kalu kita sendiri...yang tak mau melepaskan kenangan itu pergii....ianya takkan pergii.....mulai saat inii aku harus melepaskannya...walaupun ianya sukar dan sememangnya sangat2 sukar....hmmm....try my best....insyaallah...
^_^.....
aku disini juga sebenarnya terlalu rindukan keluarga....terdengar pulak haritu nenek ku masok hospital....hemm.....betambah risau sebenarnya....tapii di sebabkan mama cakap nenek oky...aku pun kurang sikitla risaunya....:))
aku merasakan duduk jauh dari family ada baik buruknya...yang baiknya kita bole berdikarii...tapii yang buruknya..kita sering merisaukan ibu bapa kita....hemm..kadangkala memikirkan juga...aku nii menyusahkan ke,,,,hemm...tapii apakan daya ku....aku maseh lagi tanggungan mama dan ayah....lainlah kalu dah kawen...hehe....hemmm....malam nii memang banyak sangat masalah yang aku pikirkan....pape pun,,,aku tak boley memikirkan benda yang remeh nii....aku kena kumpul semagatku untuk habisskan diploma nii....supaya tade beban yang tersangkut dalam kepala nii lagii...tapii sebenarnya semakin dewasa....semakin banyak benda remeh yang perlu kita titik beratkan....emmm.....kan bagus kalu kita sentiasa kanak2...hahaha.....kan2....
okylah setakat nie harii nii aku meluahkannya,,,,hemmm...takot lebey2 nati...mengalirkan air mata plak.....hahaha

^_^ wassalam......21/7/2011:::12:05 a.m
rindu mama sangat2.....=)))

Thursday, 7 July 2011

assalamualaikum....salam sejahtera==>> salam satu malaysia.......

hyepp ....^_^

lame jugak tak mengupdate blog nii....salu tulis separuh jalan pastu benti....sebab tade idea langsung na menulis.....mood pun tade....tension giler2....ermm....nak tak nak...aku kena teruskan kehidupan aku sebagai seorang pelajar...ermm...memang sangat sukar bila kita amik kos yang bukan kita minat...nii pun atas permintaan ayah dan mama....dyorang kate bia mase depan ku senang...tapii...aku yang kena lalui semua nii...walau ape pun...aku harus tabah...aku sudah berada di semester yang ketiga pun....

subjek aku semester nii boley tahan la heavy nyerr.....
agak fenin gak ar pale aku....ermmm....payah nyerrr...
cepat2 lah aku habis sem nii seterusnya...dan menggenggam segulung diploma harapan mama dan ayah...bukan atas kemahuan ku....kenapa aku tak pernah nak terima nii la jalan hdup aku...
susah sangat2 aku nak terima semua nii....walaupun dah setahun aku ambik killer kos nii....

kalau lah aku boleh cakap kat mama gan ayah...aku tak sanggup lagii...tapii...its cannot be...hmmm...terlalau payah untuk aku meluahkan,,,aku perlukan semangat untuk teruskan semua nii....tapii aku belum jupe semangatku lagii.....aku nak sangat buad benda yang aku minat...tapii....hmmm....inilah lumrah kehidupan...aku harus terima kenyataan....aku adalah apa yang ayah dan mama mahukan...mereka yang membentukku..ape yang akan aku jadii....aku tak layak...dan takkan pernah layak memilih jalan aku sendiri.....hmmm.....walauape pun...insyaallah...kerhedho an allah itu terletak pada kerhedhoan ibu bapa....insyaallah....
sedikit demi sedikit harus aku terima takdir ini.....^_^