me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Wednesday, 28 December 2011

Sahabatku
Assalamualaikum…selamat malam ^_^
Hai..salam  persahabatan untuk kamu berempat….
Ermaliana Mustafa…
Farah Wahab…..
Siti Nur Sarah Harun…..
Nur Atiqah Ibrahim…..




Korang…miss u lah…hehehe….ummm….bila tengok pic-pic korang dalam lappy nie…rasa rindu sangat2 time dulu-dulu kan….xmacam sekarang….seorang demi seorang pergi….sedih cangat2….tapi ape-ape pun…kita tetap sahabat kan…biarlah jarak yang memisahkan kita…tapi bukan persahabatan yang memisahkan kita…
Aku mintak maaf oke…sebab akulah yang jarang contact korang…ku bukan xmo contact…tapi ade masalah skit…sepanjang pekenalan kita..aku rasa korang tau kan masalah aku ape..hehehe….im sory sangat-sangat…tapi aku salu egat korang lah…yang jauh mahupun yang dekat…^_^
Korangggg…..thanksss untuk kenagan-kenagan terindah yang kita ciptakan bersama….ema…I miss u….umm…kaulah  selalu dengar cerita mengarut aku…huhuhu….sabar je…gan aku nie kan…kau selalu bagi pendapat yang bernas yang membantu aku…banyak membantu aku……yang teman aku bila aku ketakutan….xpernah nak mengeluh…tak ada sape kawan aku yang sangup berjaga untuk teman aku bila aku ketakutan…bila ada perkara yang menakutkan…aku salu cari kau…sebab bila berada di sisi kau…aku rasa selamat….kaulah satu2 nya….yang membuat aku rasa selamat…hehehe…ikhlas dari hati oke…maf aku x contect ko..xbalas masej ko…aku story dari sini jerr..aku rindu ko sangat2 ema…nt lo ade mase..aku pegi uma ko…nak tido dalam kelambu lagi…syokk…hehe ^_^
Farahhhh….!!!! Kakaq kami..!!!...Mis u too…ape lah cerita kamoo kan…rindu dengan gelagat mu….aku rindu dengan jeritan kau lah….lame xdengar…hehehe….pasnie…mybe kita xkan bersama lagi dalam hari sukan kamsis…xdapatlah tengok ko bersenam aerobic lagi..tapi ko salu kol aku tanye pekembangan aku…thanks sayang ku farah….farah…kita je yang tinggal…harap..ko pun xpegi jauh dari aku…lo x…dengan sape aku nak kongsi masalah aku lagi….niat ko,yang ko cakap gan aku tu…batalkan yee farahh….kita graduate sama2 yee….janganlah tinggalkan aku plak fara…sedih sangat2…aku masih ade tuk dengar semua cerita2 mu farah…walaupun jauh…aku sentiasa mengingati korang…miss u kakaqku fara….…^_^
Sarah…umm…kecikkkk….!!!!! Hehe…dah terbiasalah…harap ko xkesah ae….umm…semester nie…ko dah jauh gan kiteorg…tapii…ko tetap ingat kat kitorg lagi…miss la time kita mula2 kenal dulu…jalan sama2,makan sama2,mandi sama2 (tp lain2 bilik air oke..)hehehe…tp sem nie kita dah jauh kan…thnkss sebab ajarkan aku  mathematic  yee…aku dah pun lulus…alhamdulillah…pasnie..jenguk2lah aku gan fara….ema kena g practical sem depan….tingal aku gan fara jerr…lo ade mase…bole la kita makan besama lagi yee…gud luck yee kecik…miss u…^_^
Siti Nur Atikah ibrahimm……..hehehe….miss ko jugaklah…..harap sem depan leh jupe ko lagi….thnkss selalu dengar masalah aku….walaupun aku salu bz jee…bila ko tegur aku at skype…maaf..sebabb…aku memang betul2 bz….bukan xmo layan…and..ko dah makin tembam laa….bila skyp gan ko ritu…nielah kawan aku yang paling banyak masa…btul x…on time je bole teman aku…pergi kemana saja…heheh…thnkss ika….tapii..aku xleh cakap kat ko depan2 yang aku sayang ko….nt aku kena kacau…kat sini aku nak cakap…aku rindu ko sangat2 and sayang ko sangat2….muahhh…hehehe…(kalu kat luar nie…mmg da kena aku gan budak busyukk nie…:p) thnkss salu bantu aku bila aku memerlukan….ko suke arr usik aku..jadi aku kena hati2…sat g aku menjerit kang…hehehe….^_^
Korang…sem satu dan sem dua…kita epy besama kan…tapi sem dua ika duk lua…dari lima orang jadilah empat orang…sem tiga..kecik xjoin kita lagi…dari empat..tinggallah tiga…and..sem lima nati…ema practical…tingallah aku berdua dengan faaraahh…ummm…perpisahan demi perpisahan yang berlaku…tapii…korang engat tau…biaarlah jarak yang memisahkan kita…tapi bukan persahabatan yang memisahkan kita…engat tu….kalu ade masalah…kita masih bole kongsi bersama lagi kan…ummm….
Nie gamba kita zaman dlu2…mase budak2 g….hehehe
Gamba nie sewaktu pekenalan kita yang pertama….korang egt lagi x…masing2 masih lagi malu2..hari pertama kita di POLIMAS…sweet t sangat time nie kan….^_^ love u all…


Nie pulak kita jadi fasilitator untuk minggu suai kenal pelajar baru…wazi pon hanya tingal kenangan jee kan….=(
Comel-comel….hiihii…^_^
 
Ummm……rindu kan time nie…=D

Hmmm….nampaknya sampai disini sahajalah yang dapat aku coretkan…xbanyak yang boleh aku tulis…sebabb aku sudah malas menaip…hehehehee…..ape-ape pun…aku rindu korang sume…^_^
Aku harap…kita masih boleh berjumpa lagi…and koranggg….kalu nak kahwin…jangan lupa hantar kad jemputan kat saya yang jauh di sini...
Assalamualaikum….selamat sejahtera…^_^

Tuesday, 22 November 2011

pErsahAbAtaN bUkaN sEkaDar Di biBirr....niLaii laH daRi hAtii...

assalamualaikum.....dan selamat pagi....

lama sungguh aku tidak menjengah di sini dan mencoretkan sesuatu....mungkin takde cerita yang na di ceritakan dan buzy dengan final exam....sekarang final exam pon da abeh...alhamdulillah...berakhir pon akhirnya semester 3 aku....hmmm dalam kelamaan tidak menjengah di sini....banyak jugakla cerita yang aku simpan...cuma pikir2 je...perlu ke aku tulis kat sini...hmmm....yup...aku na menceritakannya...aku dah pilih salah satu cerita yang aku na cerita....iaitu tentang sahabat...kawan...teman....


bukan sebarang orang kita bole anggap sahabat....kawan...teman....
lain maksud semua itu....^_^


aku juga mengingatkan pada semua....dan yang paling penting diri aku....jangan lah kita mudah menganggap seseorang itu sebagai sahabat...kawan...mahupun teman...besar ertinya.....


dan jangan dengan mudah kita terpedaya dengan kelembutan yang di tunjukkan dari seseorang itu....


ceritanya bermula begini....aku kenal seorang hamba allah....aku kasihan dengan dia...dia tak punyai kawan...semua memulaukan dia....aku kasihan sangat dengan dia,,,,sampai kerja-kerja yang lecturer bagi secara berkumpulan pun dia buad sorang2....aku bersimpati dengan dia...aku ade jugak bertanya kan padanya....''kau ok ke??'' ikhlas dari hatiku sebagai hamba allah....dia kata dia ok....sejak dari hari tu...aku selalu tegur dia....biapun kawan2 yang lain kata...adik ankat kaulah...kawan baik kau lah...aku ikhlas na membantu dia....aku tak takut kalu diri aku ini menjadi mangsa dia pula...kerana ramai suda mangsanya...aku ingat dia suda berubah bila kawan-kawan buad begitu padanya,,,,ternyata dugaan ku salah....


aku berkawan baik dengan seorang lagi kawan ku memerangkap teman sebilik ku....aku baik dengan nya....untuk di pendekkan cerita....kami bertiga mula berkawan....kemana mesti bertiga....xsangka...kucing memang x bole bekawan dengan ikan....hahahahaha......tergelak aku mahu menceritakannya.....kerana aku xsangka sungguh hidupnya lagi seorang hamba allah yang begini....moga2 allah merahmati dia....


tiba2 satu hari aku berhgaduh dengan temanku...rakan sebilik ku....xtaulah kenapa....selama kami tinggal bersama....gadoh2 kami pun....just gado2 manja....pagi gado...petang nati baiklah....tapi....yang paling aku sedih....lebih dua minggu kami xbertegur sapa....aku pun tak tau lah kenapa....pada mulanya aku tidak menyalahkan hamba allah itu....tapi makin lama perangai dia makin pelik....dia mula menarik kawan ku....buad keja group dengan dia....keja pair dengan dia....dia pulaukan aku pula....tingalkan aku terkontang-kanting sendirian....aku pun xtau sebab ape....padahal aku bukan bergadoh dengan dia....aku bergadoh dengan teman bilik ku....hamba allah tu pula lebih2....memulaukan aku....tidak bertegur sapa dengan ku....bermasam muka....sebagai manusia biasa....sape yang tidak sakit hati....selamatlah aku seorang yang tabah,,,,dan mampu bersabar....


namun sakit hati itu ku pendamkan....luahkan pada yang sudi mendengar....sedih sangat2.....pabila dalam bilik tiada teman bebual...teman bergurau,,,,,ummm....aku tertanya2 mengapa....kenapa hamba allah itu sanggup melakukan begitu sekali....sehingga membuatkan aku fail untuk ke semester yang seterusnya sekali pun....aku langsung x terpikir mahu meng failkan dia dan buad dia ulang semester....tapi dia sanggup sekali....


aku sedih melihat hamba allah itu....sampai sekarang aku cuba menjauhkan diri aku dari dia...aku tak mau ade kawan seperti itu....sesiapa yang berada di sisi dia...kena ambil langkah yang sangat berhati-hati....kerana...dalam kelembutan dia ade kekerasan...dalam kebaikan dia ade kejahatan....dalam kecantikan dia...ade racun yang sangat berbisa.....ummmm


moga allah memberikan dia petunjuk....jangan lah dia jadi sebegitu munafik sekali....berpura2 dalam kebaikan....tapi hakikatnya....yang pernah terkena dengan dia sahaja tau sejauh mana munafiknya dia,,,aku xkan mendekati dia lagi....mendekati dia membawa seribu kedukaan....seribu kesusahan....seribu kepayahan....dan berjuta2 titisan air mata,,,,,


pengalaman mengajar kita erti kehidupan.....


moga apa yang aku ceritakan ini boleh di jadikan teladan....dan ambil kiralah kawan2 yang berada di sekeliling kita...sama ada dia kawan....sahabat....teman....atau syaitan yang bertopengkan manusia....


dan ingatlah....bahawa marah itu bukan jalan penyelesaian,,,,bersabar jelah....kerana allah tahu akan kebenarannya......nescaya allah akan membantu kita....insyaallah....^_^


sampai sini je kut....mata ku suda berat,,,,,katil memanggil2 ku....selamat pagi semua.....assalamualaikum....^_^

Friday, 7 October 2011

sPesiAL 4 mY hEaRt....^_^

Ku tetap kan menunggu mu
Walau apa pun berlaku
Ku tetap kan bersama mu
Hanya waktu yang berlalu

Ku impikan dikau selalu
Hanya itu yang ku mampu
Masih terasa sentuhmu
Kapan lagi kan bertemu

Ku berjanji kan selalu
Di sampingmu walau jauh
Jauh ke hujung dunia ini
Ku tetap kan menunggu mu
Jangan bimbang jangan ragu
Kau tetap bintang hatiku
Kekal sehingga akhir hayatku
Ku tetapkan menunggu
Ku tetapkan menunggumu

Ku impikan dikau slalu
hanya itu yang ku mampu
Masih terasa sentuhmu
Kapan lagi kan bertemu

AssalamUalaikum……w.b.t
8-10-2011
Setengah tahun…..lama  tak??? huhuhu….perkenalan aku dan dia
Perkenalan yang tidak terjangka…yang tidak dirancang….akhirnya jadi satu perasaan yang ada pada manusia yang ada di muka bumi ini…dia yang hadir tanpa diduga telah mencuri hatiku…secara tidak sengaja....tika dan saat ini…dialah yang aku sayang selepas keluargaku…secara jujurnya…
Dia selalu ada tika aku memerlukan…aku tidak merasa keseorangan tatkala berada disisinya…dia memenuhi setiap ruang yang kosong dalam hidupku…
Hamper setengah tahun kita berkawan “awak”….banyak suka dan duka y kita lalui…pahit dan manis…kadang2 bila kita bergaduh,,,saat itu saya merasakan kita jauh….n bila kita baik balik…saya rasa awak dekat gan saya balik…..adat dalam perhubungan…pasti ada pahit dalam manisnya…^_^
Tapi…tapi…
Tika dan saat ini…walaupun kita gaduh ke….baik ke….kenapa saya rasa awak terlalu jauh dengan saya…n memang kenyataan dan realitinya….kita semakin jauh….jauh…..dan  jauh…..walaupun  dekat di hati….jauh di mata….
Saya cuba menerima semuanya awak…kita sendiri pun tak pasti berapa lama perhubungan kita akan berterusan begini….tapi yang pasti…ianya memang akan lama…dan lamaaaaa…..

saat terakhir melihat wajahmu sebelum semuanya bermula....aku terasa sayu dan susah mahu menerima segalanya...tapi apakan dayaku untuk menghalang...itu jalan yang awak telah pilih...memilih awak....bermakna saya memilih kehidupan awak jua...
apa yang penting....saya akan sentiasa ada tika awak perlukan teman  di sisi...insyaallah...dengan izinNYA...
berusahalah sebaik mungkin sepertimana awak berusaha tuk mengambil tempat di hati ini...yang telah menjadi milik awak...

saya tunggu sehingga saat yang kita janjikan...saya akan ingat....dan takkan lupakan....insyaallah...jika tidak ada dugaan yang besar menimpa kita berdua....

Saya akan Berjaya satu hari nanti…insyaallah….itu yang saya mahukan….tika dan saat itu saya berharap…diatara kita…tidak ada yang berubah dan berpaling dengan janji-janji yang telah terungkap…
Insyaallah….ade  jodoh   tidak   ke   mana….betul tak??? Betul laaa…

à27-03-2010
à23-07-2011
à6-10-2011

“Awak”  …..jangan lah lupa  3  perkara ini….hanya itu pinta saya…....walau sejauh mana pun kita terpisah…percayalah…suatu hari nanti kita pasti akan brertemu  dengan kuasa ALLAH...Cuma kita tak tahu bagaimana caranya….sedih atau gembira….terimalah seadanya….kerana…itulah ketentuanNYA….

Friday, 9 September 2011

JiikA aKu JatUh CiiNta....

aSSalamualaikum w.b.t

BISMILLAH......

YA ALLAH......
      Jika aku jatuh CINTA.....
      Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PADAMU....
      Agar...bertambah kekuatanku untuk MENCINTAIMU.....

YA MUHAIMIN.....
     Jika aku jatuh HATi.....
     Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang........HATiNYA tertaut PADAMU agar tidak terjatuh aku
     dalam jurang CINTA NAfSU.....

YA ROBBANA.....
     Jika aku jatuh HATI......
     Jagalah hatiku padanya.......
     Agar.....tidak berpaling dari HATIMU.....

YA ROBBUL IZATI.......
     Jika aku RINDU.........
     Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui SYAHID DI JALAnMU...

YA ALLAH....
     Jika aku menikmati cinta KEKASIHMU.....
     Janganlah KENIKMATAN itu melebihi keindahan bermunajat di sepertiga malam terakhirMU..

YA ALLAH.....
     Jika aku JATUH HATI pada KEKASIHMU....
     Jangan biarkan aku TERTATIH dan TERJATUh....
     dalam perjalanan panjang,menyeru MANUSIA kepadaMU...

YA ALLAH.....
     Jika kau MENGHALALKAN aku MERINDUI kekasihMU....
     Jangan biarkan aku MELAMPAUI BATAS sehingga MELUPAKAN.....
     aku pada CINTA HAKIKI dan RINDU ABADI hanya KEPADAMU....

AMIN YA RABBAL ALAMIN.........

Saturday, 20 August 2011

awak^_^




assalamualaikum.....selamat malam......

^_^

hii...salam sejahtera....



mis my family...n mis some0ne.....<3 my heart....

hmmmm......dy p brehat...aku bosan....so layan perasaan sekejupla....hiihihi....
kadang2 aku merasakan aku memaksa dia la....hmmm....biasalah aku nie kan suka memaksa....hihihi....yang peliknya....kenapalah dia tahan gan sikap aku nie...hmmm.....

dia adalah yang pertama dalam hidupku...dan aku harap...dialah yang terakhir.....<3<3<3

tahan ke dia dengan sikap aku ek....???

hahahahaa.....itu yang selalu bermain di pikiran aku....aku nie dah la kuat merajuk...dan melayan perasaan....^_^ hihihi...kesian kat dia....

alhamdulillah....dekat 5 bulan aku bersama dia....hmmm....harap2 berkekalan lah....aku tak sanggup alami ape yang kawan2 aku alami....kecewa...kecewa dan kecewa....hmmm....nampak macam sakit jerr...sampai aku pun terikut sama sakitnya......

ermm...alhamdulillah tade halangan dari keluarga untuk aku berkawan dengan dia.....cuma biasa lah  rasanya kut nasihat sikit2 tuh....^_^
im hapy with her...dia caring jugak lah...walaupun dia tanak ngaku yang dia tuh jiwang....kenyataannya memang jiwang pon...hihihi

walauape pun...masih jauh lagi perjalanan aku dan dia.....harap kami kekal hingga ke akhirnya
aminNNN

n pelajaran aku takkan lupakan...insyaallah...aku kan cuba yang terbaik.....^_^

kerana itu amanat mama dan ayah.....insyaallah....semuanya akan baik2 saja....

Monday, 15 August 2011

SI MANJA KU.....^_^

assalamualaikum dan selamat malam.................


haii...ape khabar??? anda sehat arini...??? ^_^


di bulan yang mulia ini....hati terasa tenang jerr....walaupun terlalu banyak dugaan yang mendatang tanpa di duga.....inilah nikmat bulan ramadhan yang penuh barakah niee...


mmhhmmm......
aku percaya...pastinya semua orang merasakan kesayuan pabila mendengar lagu raya kan....dar lar jauh dari family...sedih sesangat....sampai rupanya aku raya tahun nie...alhamdulillah panjang umo....^_^


hehe...aku arini.....sajer je nak kongsi gambar kucing y aku upload dari intenet....n sedikit coretan kenangan aku bersama si manja ku....hehe...aku niee..memang suka kucing sesangat...malangnya kucing yang aku jaga..tak pernah kekal....tak mereka y meninggalkan aku...aku pulak yang meninggalkan mereka....hhmmmm sedih sangat2.....masih segar lagi igatan aku menjaga mereka keluar dari prut ibunya...sehinggalah besar....manja sangat2...kucing yang paling aku sayang n paling ingat..peah dengan kiki....mereka bedua nie la kucing kesayangan aku....hmmm....


PEAH betina....bulu dy panjang dan kembang...kucing kacukan kampung dan parsi....aku jaga dia dari dy blum bukak mata...sedari dy kluar dari prut ibunya....aku melihat sendiri dia keluar dari perut ibunya....sayangnya aku padanya...dia ada 4 beradik...tapi yang lain dah mati...tinggal dy sekor jee...ingatkan dah taade harapan...tapi dia hdup sampailah dua kali beranak....dia membesar di hadapan mataku...gurauan nya masih segar di ingatan....dia sangat manja...bermata biru...bulu berwarna kelabu keputihan....^_^ pabila seru namaya dia pasti akan datang.....xpernah xdatang......sayangnya sekarang dia dah pergi membawa diri....kerana aku pulang kerumah tidak selalu...aku panggil lah sampai suara ku hilang sekalipun...dia takkan balik lagi...menyahut panggilanku....menggesel manja denganku....sedih sangat2...:'((((


KIKI jantan....dy nie pun comel sesangat....dia nie memang jenis kucing parsi yang besar,berbulu panjang,kepala besar,tangan n kaki dy pun besar....macam garfild...hehe...tapi bila mandikan...haha...nampak badannya yang kecil....dengan kepalanya yang besar...kelakar pun ade....kucing nie abang aku bawak balik dari rumah kawan dia...bagi dekat aku....aku sayang sangat2 kucing nie...manja dan sangat2 nakal....haha....ketawa dengan keletahnya...tapi kadang2 geram...sampai kena kejar dengan mama sebab terlalu nakal....dia seekor kucing yang memahami tuannya...dan takpernah memaksa...juga kucing yang setia...dia nie bersikap kampung sikit...tak suka keadaan bandar...tetapi suka keadaan kampung...pandai sangat belakon kesian....hahaha....mish u kiki...kepulangan ku yang kedua hari tu...dia masih lagi menyambut....tetapii kepulangan ku yang seterusnya ke kampung...hhmmm....hampa....mama cakap dia dah pergi membawa diri....tak tahu kemana....hmmm....aku pergi...dia juga pergi....lama ku tak balik...hampir 4 bulan lamanya....dia pun pergi membawa diri....kemana lah agaknya mereka berdua niee....
rinduku padanya....hanya allah saja yang mengetahui...


ermm.....setiap pertemuan...pasti ada perpisahan.......
setiap yang hidup....pasti akan mati jua....


inilah lumrah kehidupan sebagai makluk ciptaanNYA....


ermm....tade ape yang perlu di sedihkan.....kita memang sudah jangka....benda yang kita sayang salunya...memang takkan pernah kekal.....so, tapayah laa na layan sangat perasaan hati niiee...buat perabis stok air mata tok raya nati....hehe^_^


kat bawah nie ade gamba aku nak kongsikan.....tengoklah muka2 manja dan comel makhluk ciptaan ILAHI ini,,,,,,sungguh indah ciptaannya....^_^










































comelkan sume kucing-kucing nie.........hmmm......^_^

okylah....have a nice day.....aku dah penad upload pict nie....intnet so slow....hhehehe....

kucing oh kucing........

ok,thankss sebabb sudi membaca blog ini.....kalau ade ape2 komen....jgan la segan silu mencoretkannya disini......^_^

kalu na cerita tentang ini...memang takkan pernah habes,,,,kerana setiap detik yang kita lalui...merupakan detik yang terindah walaupun kadangkala ianya sedikit pahit....

wassalam....dan selamat malam....

9:59PM--MONDAY--15/8/2011