me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Thursday, 11 July 2013


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah
Dengan rahmatMu oh Tuhanku
Ku tempuh jua

Sunday, 14 April 2013

NOTHING to SAYS !

Assalamualaikum.. dan Salam Sejahtera :)

berblogging lagi walaupun 7hari lagi nk final.. bila dah nak final...makna nya dah nak habis.. hehe.. bila dah nak habis.. makna nya aku semakin menghampiri cita-cita dan impian aku...walaupun aku tahu..yang banyak halangan dan cabaran yang bakal hadir dalam hidup aku...

kadangkala.. aku seperti tidak mahu berjumpa dengan sesapa pun yang boleh mengingatkan aku dengan sesorang insan yang aku sayangi... melihat mereka yang berkaitan mengingatkan aku pada insan tersayang itu.. bukan mahu menyombong diri.. tetapi membawa diri dari mengingat dan melukakan hati ini.. mungkin nampak senang pada orang lain..tapi bukan aku.. aku tak pernah menerima kenyataan atas kehilangan insan yang aku sayang.. sampai hembusan nafasku yang terakhir.. 

aku sedar..bila aku terus begini.. aku tak kan berganjak ke tangga yang seterusnya.. tapi sampai bila-bila pun aku tak pernah dapat terima kenyataan ini... biarlah aku lari dari kenyataan .. aku tak mahukan kenyataan ini...

wajahnya tak pernah hilang dari kotak fikiranku.. sekalipun takkan pernah.. betapa aku menyayangi nya .. dunia akhiratku..

Tuesday, 9 April 2013

aPakah iNi SurAtan kU....

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA

Duduknya saya disini..cewahh..hihi..okey firstly aku terasa stress sangat2 sebab tu aku menaip dan meluahkan perasann disini..banyak sangat benda yang berlaku dalam hidup nie..sampai aku dah tak tau ape yang harus aku lakukan.. hidup yang terasa terlalu sunyi..seperti berada seorang diri didalam dunia yang besar ini...

aku punyai IMPIAN.. aku bercita-cita nak capai IMPIAN aku..tapi bisakah aku menggapai impian ku ini...saat ini..aku sedang mencari jalan kearah IMPIAn ku..tapi aku masih samar-samar terhadapnya..bagaimana?? macam mana?? perlukah?? siapakah?? apakah?? oh semua itu berada di benak fikiranku..

bagaimana aku nak kejar IMPIAN ku itu??

macam mana aku nak mulakan??

perlukah aku buat begitu??

siapakan yang akan menjadi pendorong semangatku??

apakah aku akan bisa menggapai IMPIAN ku itu??

hmm...
saat ini aku mulakan langkah pertamaku..untuk menghabiskan segulung diploma yang arwah ayah aku harapkan..walaupun sangat sukar jalan ini...umpama berjalan didalam belukar yang penuh dengan duri2 yang tajam tanpa memakai kasut atau selipar.. itulah yang aku rasakan saat ini..tapi aku tahu..aku masih ada ALLAH untuk mendengar setiap rintihanku saat aku kesakitan saat terpijak duri2 yang berbisa itu..ALLAH jugalah pengubat luka2 itu...

saat ini juga aku tak pernah lupa IMPIAN ku itu... aku tahu ALLAH juga sedang menyusun jalan cerita buatku...pahit dan manis di setiap perjalanan untuk aku mencapai IMPIAN itu :)

aku yakin..suatu hari nanti IMPIAN itu akan menjadi milikku sepenuhnya..walaupun aku harus menundakan impian itu buat seketika.....

Monday, 10 December 2012

hArii HaRii


Harini stress giler lepas dapat tau keputusan semester 5 ku....down giler.. L

Hum..aku gagal terokk kali nie....mungkin ini ade hikmahnyerr...selepas kehilangan sesuatu yang sangat bermakna dalam hidupku..dan ape yang aku terima hari ini..humm membuatkan aku beribu-ribu kali merasa kekesalan dalam diri ini...YA ALLAH tabahkan hati ini menerima segala ini YA ALLAH..aku harus berdiri dia atas kaki aku sendiri kini...aku harus kehadapan bukan berada di takuk yang lama...aku harus terus menggali dan menggali...bukan berhenti di tahap ini sahaja...tabahkanlah hati ini YA ALLAH untuk ujian mu ini....


Yang di atas ini adalah sesuatu yang membuatkan hatiku tenang...nilah satu-satunya yang membuatkan tekanan ku berkurangan....sempena hari jadi adik aku yang ke 13 dan hari jadi abang aku yang ke 23..dan sempena hari aku stress nie..so jadilah benda kat atas nie...dan juga sempena aku nak balik esok hari...huhuhu...inilah kehidupan..kehidupan yang harus aku lalui...hmmm...

k lah sampai disini saja lah...nak pergi kemas baju..besok pepagi bute dah nak balik..humm...bai bai
assalamualaikum


Friday, 23 November 2012

sEmEstER pEnuH pAncaRobA...


Aku dah lepas...lepas dari segala masalah yang menimpa ku semester ini....tinggal satu semester saja lagi..alhamdulillah..nampaknyer nak menghabiskan segulung diploma bukan senang..org cakap memang mudah..alah setakat diploma tu pun susah sangat nak habis...kalau kita setakat menghabiskan diploma jea..memang mudah..tapi untuk melalui jalan sepanjang kita lalui untuk menghabiskan diploma itulah satu jalan yang sangat panjang dan sukar sekali...kita manusia nie ALLAH akan uji dengan bermacam2 ujian..dan ujian yang kita terima tak sama...

Ape yang aku lalui ini mungkin lebih mematangkan aku...sepanjang semester ini...adalah semester yang paling sukar untuk aku teruskan..tapi dengan berbekalkan semangat yang ibuku berikan..dan juga permintaan terakhir arwah ayahku...aku nekad untuk habiskan semua ini...

Di awal semester, aku telah kehilangan nenek yang ku sayangi, tanpa melihat wajah terakhirnya...dan yang paling berat untuk aku terima..di akhir semester aku kehilangan ayah yang aku kasihi..untuk teruskan hidup selepas aku lalui semua ini bukanlah mudah... Mungkin pada pandangan org lain aku tabah untuk terima semua ini..aku pun berdoa dan berharap sangat aku boleh jadi setabah ape yang org lain Nampak pada diri aku...

Saat aku keseorangan...hanya Allah tempat aku bercerita...tempat aku melepaskan kesunyian yang teramat sangat..dan hanya padaNYA lah aku memohon pertolongan untuk tabahkan hati ini saat dilanda dugaan yang besar...

Moga-moga ape yang telah Allah berikan padaku ini, akan membuatkan aku jadi lebih tabah menghadapinya...InshaAllah~~Aminn~~

Monday, 12 November 2012

sAtU......


Sudah Hampir seminggu aku mulakan hidup baru , tapi aku masih tak Nampak sinar yang menyinar hari-hariku.. betapa beratnya aku nak melangkah kehadapan , melupakan segala mimpi buruk yang aku alami.. banyak semangat yang aku terima dari kawan-kawan , dan juga ibuku J ..aku rindu ibuku dikampung..saat ini aku rasakan aku hanya perlukan ibuku untuk mendakapku agar aku dapat melupakan segala mimpi buruk ini... Final exam juga semakin menghampiri , aku cuba mengagahi diri ini agar dapat aku lalui semua ini dengan tenang..

Aku harus kuat untuk teruskan hidup nie.. yang pergi tetap pergi..dia milik allah.. tak patut aku persoalkan kenapa lagi..!

Aku sentiasa merasakan kehadirannya disisiku setiap kali aku merasa terlalu rindu padanya..aku selalu ingat kata- kata semangatnya padaku ... walaupun ianya dalam bentuk bebelan..Aku tahu dia sayangkan kami..dan dia tak tahu camna cara nak tunjukkan sayangnya pada kami.. benda dah berlalu tak patut dikenang lagi..dia pun sudah tiada lagi di dunia ini...
Pabila aku bangun pada setiap pagi..aku berharap sangat ini adalah mimpi buruk, yang paling buruk sepanjang hidupku.. tapi..terimalah kenyataan wahai hati..ini adalah kenyataan...ape sahaja perkara yang aku lakukan..pasti ade nasihat darinya..tp itu dulu..Pabila aku lakukan ape sahaja hari ini..suaranya masih terngiang-ngiang di telingaku..

YA ALLAH besarnya dugaan ini..apakah aku mampu????

Pabila aku melangkah masuk ke rumah ... bayangannya dimana-mana sahaja.. betapa aku terlalu merinduinya..Pabila aku lalu di tempat-tempat yang disukainya..aku pasti kan ternampak bayangannya...

YA ALLAH tabahkanlah hati ini menerima dugaan terbesar dariMU..

Awak..awak..awak...tolonglah hargai ayah awak selagi mata dia masih terbuka..tolonglah dengar nasihat dia selagi dia masih bisa bersuara..tolonglah tatap wajahnya dengan penuh rasa hormat dan penuh kasih sayang selagi kita boleh menatap wajahnya...

Awak..awak..awak... tolonglah jangan melawan ayah awak walaupun kadang kala itu salah dia..tolonglah jangan berikan pandangan yang penuh kemarahan dan kebencian pada dia...tolonglah jangan memalukan dia dengan menjatuhkan air muka dia..

Suatu hari nanti awak akan faham kenapa saya cakap semua ini...awak yang ade ayah dan ibu lagi tu..hargailah mereka oke...kita tak tahu bila ajal kita..itu semua allah telah aturkan..

YA ALLAH kau tempatkan ayahku dikalangan orang-orang yang beriman..kau lapangkanlah kuburnya selapang-lapang mata memandang..kau jauhilah dia dari azab kubur...AMIN~

Friday, 9 November 2012

INILAH KEHIDUPAN


7~11~2012

Hari ini seperti mimpi, mimpi ngeri yang slalu aku terima.. tapi.. tapi ini bukan mimpi sebenarnya, ini adalah reality yang sedang aku lalui.. reality yang terlalu ngeri buatku. Sekelip mata aku kehilangannya,, tanpa aku sedar..

Hari ni aku rasa terlalu kosong, aku cuba mencari warna-warna kehidupan aku yang lalu..aku cuba mencapainya, tapi aku tak mampu. Hari ini ALLAH menduga ku lagi..tapi bukan dugaan yang kecil yang seperti selalu aku terima, ini adalah satu dugaan yang boleh membuatkan aku jatuh tersungkur di pertengahan jalan.

Buat pertama kalinya aku miliki satu perasaan yang tidak bisa ku ungkap dengan kata2..hanya allah maha mengetahui..astafirullahAlazim

Jasadku kuat demi memegang amanah yang diterima dari arwah..tapi hatiku lemah selemah-lemahnya.. aku harus kuat di depan ibuku, kerana aku tahu dia tak mampu untuk menerima dugaan yang terlalu besar buad dirinya.. aku harus menjadi kekuatan untuk ibuku meneruskan hari-harinya..

Selalunya bila aku balik kampung..arwah ayah sllu beleter padaku..tapi bila hari ini aku pulang kekampung..aku hanya melihat sekujur tubuh yang kaku tanpa kata2 semangat darinya lagi..ya allah peritnya rasa dugaan ini..kenapa aku ya allah? Kenapa harus aku yang di uji macam nie? Dah takde org lain kah ya allah? Pertanyaan itu selalu datang bertanya di benak fikiranku tatkala aku benar2 merinduinya...setiap masa aku rinduinya..

hari ini aku terpaksa balik awal ke kampus untuk meneruskan pengajian ku tidak sampai sebulan lagi..berat hati hendak meninggalkan ibuku dalam keadaannya begitu..tapi aku terpaksa..demi amanah terakhir arwah yang di pikul..aku terpaksa balik segera ke kampus..melihat keadaan ibuku yang sebegitu..membuatkan aku menjadi lemah..terlalu lemah..

setiap yang hidup di muka bumi ini pasti akan merasai mati..inilah yang telah allah janjikan untuk maklukh ciptaan nya ..bersabarlah wahai hati..kerana allah lebih menyayanginya..

aku masih cuba menerima kenyataan pada setiap hembusan nafasku..aku akan cuba hiburkan hari2 ku..demi kehidupan masa depan..

yang pergi biarlah pergi...kita yang hidup harus teruskan kehidupan ini..dan suatu hari nanti kita pasti akan merasai mati juga..

hargailah ibu dan ayah korang selagi mereka masih hidup...tapayah nak tunggu saat terakhir sangat untuk memohon ampun darinya..tulah satu2nya ibu dan ayah yang kita ade..hilang mereka di dunia ini ...tiada penggantinya..