me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Saturday, 20 August 2011

awak^_^




assalamualaikum.....selamat malam......

^_^

hii...salam sejahtera....



mis my family...n mis some0ne.....<3 my heart....

hmmmm......dy p brehat...aku bosan....so layan perasaan sekejupla....hiihihi....
kadang2 aku merasakan aku memaksa dia la....hmmm....biasalah aku nie kan suka memaksa....hihihi....yang peliknya....kenapalah dia tahan gan sikap aku nie...hmmm.....

dia adalah yang pertama dalam hidupku...dan aku harap...dialah yang terakhir.....<3<3<3

tahan ke dia dengan sikap aku ek....???

hahahahaa.....itu yang selalu bermain di pikiran aku....aku nie dah la kuat merajuk...dan melayan perasaan....^_^ hihihi...kesian kat dia....

alhamdulillah....dekat 5 bulan aku bersama dia....hmmm....harap2 berkekalan lah....aku tak sanggup alami ape yang kawan2 aku alami....kecewa...kecewa dan kecewa....hmmm....nampak macam sakit jerr...sampai aku pun terikut sama sakitnya......

ermm...alhamdulillah tade halangan dari keluarga untuk aku berkawan dengan dia.....cuma biasa lah  rasanya kut nasihat sikit2 tuh....^_^
im hapy with her...dia caring jugak lah...walaupun dia tanak ngaku yang dia tuh jiwang....kenyataannya memang jiwang pon...hihihi

walauape pun...masih jauh lagi perjalanan aku dan dia.....harap kami kekal hingga ke akhirnya
aminNNN

n pelajaran aku takkan lupakan...insyaallah...aku kan cuba yang terbaik.....^_^

kerana itu amanat mama dan ayah.....insyaallah....semuanya akan baik2 saja....

Monday, 15 August 2011

SI MANJA KU.....^_^

assalamualaikum dan selamat malam.................


haii...ape khabar??? anda sehat arini...??? ^_^


di bulan yang mulia ini....hati terasa tenang jerr....walaupun terlalu banyak dugaan yang mendatang tanpa di duga.....inilah nikmat bulan ramadhan yang penuh barakah niee...


mmhhmmm......
aku percaya...pastinya semua orang merasakan kesayuan pabila mendengar lagu raya kan....dar lar jauh dari family...sedih sesangat....sampai rupanya aku raya tahun nie...alhamdulillah panjang umo....^_^


hehe...aku arini.....sajer je nak kongsi gambar kucing y aku upload dari intenet....n sedikit coretan kenangan aku bersama si manja ku....hehe...aku niee..memang suka kucing sesangat...malangnya kucing yang aku jaga..tak pernah kekal....tak mereka y meninggalkan aku...aku pulak yang meninggalkan mereka....hhmmmm sedih sangat2.....masih segar lagi igatan aku menjaga mereka keluar dari prut ibunya...sehinggalah besar....manja sangat2...kucing yang paling aku sayang n paling ingat..peah dengan kiki....mereka bedua nie la kucing kesayangan aku....hmmm....


PEAH betina....bulu dy panjang dan kembang...kucing kacukan kampung dan parsi....aku jaga dia dari dy blum bukak mata...sedari dy kluar dari prut ibunya....aku melihat sendiri dia keluar dari perut ibunya....sayangnya aku padanya...dia ada 4 beradik...tapi yang lain dah mati...tinggal dy sekor jee...ingatkan dah taade harapan...tapi dia hdup sampailah dua kali beranak....dia membesar di hadapan mataku...gurauan nya masih segar di ingatan....dia sangat manja...bermata biru...bulu berwarna kelabu keputihan....^_^ pabila seru namaya dia pasti akan datang.....xpernah xdatang......sayangnya sekarang dia dah pergi membawa diri....kerana aku pulang kerumah tidak selalu...aku panggil lah sampai suara ku hilang sekalipun...dia takkan balik lagi...menyahut panggilanku....menggesel manja denganku....sedih sangat2...:'((((


KIKI jantan....dy nie pun comel sesangat....dia nie memang jenis kucing parsi yang besar,berbulu panjang,kepala besar,tangan n kaki dy pun besar....macam garfild...hehe...tapi bila mandikan...haha...nampak badannya yang kecil....dengan kepalanya yang besar...kelakar pun ade....kucing nie abang aku bawak balik dari rumah kawan dia...bagi dekat aku....aku sayang sangat2 kucing nie...manja dan sangat2 nakal....haha....ketawa dengan keletahnya...tapi kadang2 geram...sampai kena kejar dengan mama sebab terlalu nakal....dia seekor kucing yang memahami tuannya...dan takpernah memaksa...juga kucing yang setia...dia nie bersikap kampung sikit...tak suka keadaan bandar...tetapi suka keadaan kampung...pandai sangat belakon kesian....hahaha....mish u kiki...kepulangan ku yang kedua hari tu...dia masih lagi menyambut....tetapii kepulangan ku yang seterusnya ke kampung...hhmmm....hampa....mama cakap dia dah pergi membawa diri....tak tahu kemana....hmmm....aku pergi...dia juga pergi....lama ku tak balik...hampir 4 bulan lamanya....dia pun pergi membawa diri....kemana lah agaknya mereka berdua niee....
rinduku padanya....hanya allah saja yang mengetahui...


ermm.....setiap pertemuan...pasti ada perpisahan.......
setiap yang hidup....pasti akan mati jua....


inilah lumrah kehidupan sebagai makluk ciptaanNYA....


ermm....tade ape yang perlu di sedihkan.....kita memang sudah jangka....benda yang kita sayang salunya...memang takkan pernah kekal.....so, tapayah laa na layan sangat perasaan hati niiee...buat perabis stok air mata tok raya nati....hehe^_^


kat bawah nie ade gamba aku nak kongsikan.....tengoklah muka2 manja dan comel makhluk ciptaan ILAHI ini,,,,,,sungguh indah ciptaannya....^_^










































comelkan sume kucing-kucing nie.........hmmm......^_^

okylah....have a nice day.....aku dah penad upload pict nie....intnet so slow....hhehehe....

kucing oh kucing........

ok,thankss sebabb sudi membaca blog ini.....kalau ade ape2 komen....jgan la segan silu mencoretkannya disini......^_^

kalu na cerita tentang ini...memang takkan pernah habes,,,,kerana setiap detik yang kita lalui...merupakan detik yang terindah walaupun kadangkala ianya sedikit pahit....

wassalam....dan selamat malam....

9:59PM--MONDAY--15/8/2011

Tuesday, 9 August 2011

peAce...^_^

assalamualaikum...selamat malam......


adakalanya menjadi air adalah lebih baik dari menjadi api...sejuk...tenang...damai....emmm.....sedihnya pabila salah faham berlaku....macam-macam benda yang menyakitkan dan menyedihkan......hmmm...kenapalah sume benda nii harus terjadi....aku tidak menginginkannya....tetapi..ini adalah sekadar ujian allah yang ingin menguji sejauh mana kesabaran umatnya...sekuat mana keimanan di dalam diri umatnya....hmmm....subhanallah ujian mu ya allah.....tidak sekuat mana....tetapi menyakitkan.....=((


tenang kan lah hati-hati kami ya allah...dalam menjadi umatmu yang beriman.....=))

hmm...munkin begini sakitnya hati org yang aku sakiti....maafkanlah hambamu ini ya allah....kerna telalu mementingkan diri sendiri....tenangkanlah hatiku dalam menempuhi ujian yang kau berikan....huhuhu....
sedihnya blog aku hari nii...emm...biasalah...hidup kita tidak selalunya ceria...kadangkala sedih...kadangkala membawa duka....beginilah kehidupan kita sebagai manusia di muka bumi allah ini...


^_^


senyuman.......


adalah pengubat segala kedukaan yang kita alami....insyaallah....=)))


jadi...senyum-senyumlah selalu.....peace no war....^_^


wassalam....=)))

Sunday, 7 August 2011

^^_ L.O.V.E

assalamualaikum....salam sejahtera.......


haii...sihat hari nii...??? ermm....pejam celik pejam celik....dah lapan hari berpuasa.....emm...besok hari kesembilan....^_^ besok juga merupakan birthday mama....emmm....setiap tahun ucap dalam talipon jee....sedih cangat2....tapi tapelah...aku masih mengingati mama juga kan....sayang mama....l0ve u mum....very2 much much and much.....hmmm.....aishhh...ta mau leleh la dalam blog aq nii...hehe...hapy2 jee....


ermmm.....harii nii aku nak catat balik resepi kek aku yang penah popular waktu aku form 5 dulu....
best nyerr dulu boleh buat kek untuk kawan2...hepy sangat tengok kawan2 makan kek yang aku buat....hehe....sedap ke...hehe...aku suka buad jerr...makan...kurang sikitla.


KAK SUE...hehe...dye yang mintak aku resipi nii...aku takut aku lupa....so aku tulis la dalam blog nii...sambil2 tu bole la aku kongsi resepi dengan sume....^_^
tade yang istimewa pun .....sama jerr snarnyerr.....cuma ade satu jee bahan yang buat penambah sedap kek nii....kalu nak tau,,,nati aku bagitau.....^_^


kek aku...hehe(pelik aih namanyerr...^_^)


bahan A
-1cup serbuk koko
-1cup tepung gandum
-1s/t soda bikabonat
-1s/t serbuk penaik


bahan B
-3biji telur
-1cup susu cair
-1cup susu pekat
-1cup gula
-1cup minyak masak


CARA-CARA


-bahan A di ayak.....
-bahan B di putar sehingga kembang...
-kemudian campurkan...gaul sebati keduanya....
-panaskan periuk kukus....biarkan air mendidih....
-pabila periuk sudah panas...masukkan bahan yang telah digaul sebati tadi kedalam periuk...
-p/s::jangan lupa letak dalam loyang plak....hihihi....^_^
(biasanya saya gunakan bekas yang d perbuat dari plastik...kerana mudah tanggal...sebab ia menggunakan minyak masak....)^_^


-ok...tunggu selama 20 minit...
-p/s::ade pantang larang tau...hihihi...jangan bukak selagi xsampai 20 minit....nt dy merajuk...hehe
lebih 20 minit buleh...^_^


senangkan buadnyerr.....tapi selalunya,,,aku buat kek nii dengan sos coklat buatan aku sendiri...walaupun tak berapa pandai...tapi rasanya ok jugakla bila digandingkan dengan kek aku nii...nii resepi sos coklatnya....


SOS COKLAT...
-1biji telur.
-3sudu serbuk koko
-3sudu susu pekat
-3 sudu gula
-3 sudu minyak
-1 sudu pelikat coklat
-sedikit susu cair...bagi menaikkan lagi warnanya...^_^


CARA_CARA


-putarkan bahan2 ini...kemudian masukkan kedalam periuk...
-tunggu sehingga mendidih...
-siap.


CARA MENGHIDANG


-curahkan sos coklat itu ke atas kek...kemudian b0le la mengikut kreativiti nak tabur ape atas kek tu....saya suka tabur badam yang dihancurkan...^_^
-sedia di makan....


-----------------------------------------------------------------------------------------


ermmm......rindunya nak buad kek........hmmmmmmm......=)))))


nak tau tak ape bahan rahsia yang aku cakapkan td....tade dalam senaraikan..???
hmmm.....bahan nyerr adalah....KEIKHLASAN.....btui tak...kalu tak ikhlas buat sesuatu pekara pasti tidak enak kan....so ikhlaskan lah hati apabila melakukan sesuatu perkara....supaya menjadi lebih enak untuk dinikmati sepanjang masa....^_^


for guys BB 08/09...
windu sesangat weh gan korang...hihihi...poyoz jee ayat aku nii....hihihiihi....tapi setiap tahun raya datang uma aku....masih tak tinggalkan kek ini....hehe..aku tau korang suka....so aku pun suka la buad....raya taun nii insyaallah aku buad...sebab...cuti pun tak lama....hmm...tah ade pluang jupe korang ke tdk....hmmm....=(((


dah2..tak mau sedih2 laa....kalu ade pluang pasti kita kan jupe kan....insyaallah...^_^


hmmm....penad jugak aku mengingat resepi nii...alaa...xsusa pun senang jerr...cuma aku nii pelupa sikit...lama sikit jerr tinggal...lupala...hiihihi...^_^


almaklumla...aku pergi menuntut ilmu...hahaha....=)))
wokeyla...aq mau benti mencoret disini,,,,hehe.....penat suda memikir ayat yang sesuai nak tulis dlam blog nii....kalu ade topik adela,,,kalu tade...hmmm...dua tiga bulan laa jugak aq x update...hehe..


and...mama...happy birthday...love u so much...mish u...


wassalam sume....L.O.V.E

Thursday, 4 August 2011

aku??????



Assalamualaikum dan selamat malam.........salam satu malaysia......


umm....aku dah jadi malas la pulak na update blog aku selalu.....kemalasan mengatasi segalanya....ummm....pape pun aku tetap na tulis jugak...sebab dengan meluahkan disini....hdup aku merasakan ketenangan.....sinilah tempat aku meluahkan segala kemarahan...kerinduan...kecintaan...kelaparan..bla...bla..bla....(tah ape larr aku merepek nii...hehe^_^)........................


aku sering tertanya-tanya.....aku nii macam mana sebenarnya....hemmm....aku tidak reti menilai diriku sendiri....macam-macam pendapat yang aku dengar...aku seorang yang ganas...itu abang yang cakap....aku seorang yang garang...itu mama cakap...aku comel n pemalu...tu ayah yang cakap..(sukenyerr...hehe...perasan jee lebih aku nii...sekali sekala tape...) aku seorang yang macam mana sebenarnya.....???? penuh persoalan...???


sepanjang kehidupan ini...sepanjang aku mengenali diri aku sendiri....emm...aku tidaklah sesempurna mana...yelah kan...mana ader manusia yang dilahirkan sempurna di atas muka bumi allah ini....ada baik dan buruknya.....emmm...pape pun aku bersyukur atas aperr yang aku ader sekarang nii....aku sempurna fizikal...tidak ader cacatnya...alhamdulillah....thank u ya allah....^_^


aku adalah api dan aku adelah angin....
mudah marah dan selalu mengikut angin jerr....hahaha...=p
tapi alhamdulillah....aku bukan seorang yang menyimpan dendam......


aku sayang kan orang yang berada di sekeliling aku...mama,ayah,family aku...kawan-kawan aku...^_^
tapii...kenapalah aku selalu membuat orang disekeliling aku risau...susah ati...emm daan sewaktu dengan nya....)=


aku tak berniat nak buat camtu....tapii aku selalu ikutkan kata hati.....kata orang...ikut hati mati....emmm....alhamdulillah aku yang selalu ikut hati nii tak mati....^_^


ape yang penting......aku seharusnya menjadi diri aku sendiri....walau seburuk mana dan sebaik mana.....inilah yang telah allah anugerahkan padaku.....aku bersyukur sangat-sangat.....


yang buruk...kita perbaiki...
yang baik kita jadikan lebih baik.....
insyaallah.....^_^


love my mom....
love my family....
love my frennzzz....
love my heart......


wassalam.............gud night.....


Thusday:::4/8/2011::::11;10PM

Tuesday, 2 August 2011

sAyyyANgggg k0RaaNNggggg.........

salam ramadhan.......

emmm dah dua ramadhan arini....cepatnya hari berlalu......
dan cepatlah perpisahan yang akan berlaku.......emalia,farah dan ika....semakin perpisahan yang menghampiri kita....sedihnya....emm...kat sini aq ade sikit coretan buat memori kita besama......sayang k0rang sume.....

ingat tak kita hang out sesame buat kali terakhir ramadhan kita bersama....kita tak mungkin dapat peluang bersama sebegini lagi...sangat-sangat sukar kan korang...tapelah...jadikanlah ini memori...kita bersama...^_^



nii time sbelum makan....wah besemangat lagi nih....prut tengah laparr......dan kami bertiga sedang menunggu seorang puteri kayangan yang trafik jam kot....tah mana la dy pegi...hampir setengah jam kami menunggu puteri tu....hahaha....^_^





 wah sedapnya....slice pertama untuk kakaq kami...hehehe....hormati pada yang tua....





 nie slice yang ketiga...bahagian aku...hehe.....tuu diaaa tarik lagi ema.....hehe^_^





 time makan kakaq aku nii pun suka beposing...hmmm....biasala kakaq aku nii pantang sikit....pantang dapat kamera....ade je gaya dia na pose.....hmm.....^_^




 ini diaaa....kami telah menghabeskan satu setengah pan pizza...yang setengah lagi tu tapau bawak balik....sebab masing2 memang dah tak larat na bangun...hahaha.....banyak nyerrr kami melantak hari nii....al-maklumlah....seharii sebelum puasakan....lepas kan tension laaa....pastu baru ader semangat na berpuasa sebulan.....^_^

Nak tengok x....muka-muka kekenyangan,,,,,hehe....







nii la puteri kayangan yang kamii tunggu....tu pun dia....dah kenyang dah....hehe^_^


 hahahaha.......lepas jerr kitorang mengisi tong sehingga penuh....kami meneruskan perjalanan kami ke jitra mall....shopping....hahahaha ^_^

bila la kita na begini lagikan korang....hopfully...nati dah abeh study....kita maseh lg bole hang0ut macam nii....
sayang korang sume........nice...^_^

aku harap persahabatan nii takkan terputus di tengah jalan.....tiada apa yang bisa memisahkan kita melainkan kuasa allah s.w.t........