me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Monday 15 August 2011

SI MANJA KU.....^_^

assalamualaikum dan selamat malam.................


haii...ape khabar??? anda sehat arini...??? ^_^


di bulan yang mulia ini....hati terasa tenang jerr....walaupun terlalu banyak dugaan yang mendatang tanpa di duga.....inilah nikmat bulan ramadhan yang penuh barakah niee...


mmhhmmm......
aku percaya...pastinya semua orang merasakan kesayuan pabila mendengar lagu raya kan....dar lar jauh dari family...sedih sesangat....sampai rupanya aku raya tahun nie...alhamdulillah panjang umo....^_^


hehe...aku arini.....sajer je nak kongsi gambar kucing y aku upload dari intenet....n sedikit coretan kenangan aku bersama si manja ku....hehe...aku niee..memang suka kucing sesangat...malangnya kucing yang aku jaga..tak pernah kekal....tak mereka y meninggalkan aku...aku pulak yang meninggalkan mereka....hhmmmm sedih sangat2.....masih segar lagi igatan aku menjaga mereka keluar dari prut ibunya...sehinggalah besar....manja sangat2...kucing yang paling aku sayang n paling ingat..peah dengan kiki....mereka bedua nie la kucing kesayangan aku....hmmm....


PEAH betina....bulu dy panjang dan kembang...kucing kacukan kampung dan parsi....aku jaga dia dari dy blum bukak mata...sedari dy kluar dari prut ibunya....aku melihat sendiri dia keluar dari perut ibunya....sayangnya aku padanya...dia ada 4 beradik...tapi yang lain dah mati...tinggal dy sekor jee...ingatkan dah taade harapan...tapi dia hdup sampailah dua kali beranak....dia membesar di hadapan mataku...gurauan nya masih segar di ingatan....dia sangat manja...bermata biru...bulu berwarna kelabu keputihan....^_^ pabila seru namaya dia pasti akan datang.....xpernah xdatang......sayangnya sekarang dia dah pergi membawa diri....kerana aku pulang kerumah tidak selalu...aku panggil lah sampai suara ku hilang sekalipun...dia takkan balik lagi...menyahut panggilanku....menggesel manja denganku....sedih sangat2...:'((((


KIKI jantan....dy nie pun comel sesangat....dia nie memang jenis kucing parsi yang besar,berbulu panjang,kepala besar,tangan n kaki dy pun besar....macam garfild...hehe...tapi bila mandikan...haha...nampak badannya yang kecil....dengan kepalanya yang besar...kelakar pun ade....kucing nie abang aku bawak balik dari rumah kawan dia...bagi dekat aku....aku sayang sangat2 kucing nie...manja dan sangat2 nakal....haha....ketawa dengan keletahnya...tapi kadang2 geram...sampai kena kejar dengan mama sebab terlalu nakal....dia seekor kucing yang memahami tuannya...dan takpernah memaksa...juga kucing yang setia...dia nie bersikap kampung sikit...tak suka keadaan bandar...tetapi suka keadaan kampung...pandai sangat belakon kesian....hahaha....mish u kiki...kepulangan ku yang kedua hari tu...dia masih lagi menyambut....tetapii kepulangan ku yang seterusnya ke kampung...hhmmm....hampa....mama cakap dia dah pergi membawa diri....tak tahu kemana....hmmm....aku pergi...dia juga pergi....lama ku tak balik...hampir 4 bulan lamanya....dia pun pergi membawa diri....kemana lah agaknya mereka berdua niee....
rinduku padanya....hanya allah saja yang mengetahui...


ermm.....setiap pertemuan...pasti ada perpisahan.......
setiap yang hidup....pasti akan mati jua....


inilah lumrah kehidupan sebagai makluk ciptaanNYA....


ermm....tade ape yang perlu di sedihkan.....kita memang sudah jangka....benda yang kita sayang salunya...memang takkan pernah kekal.....so, tapayah laa na layan sangat perasaan hati niiee...buat perabis stok air mata tok raya nati....hehe^_^


kat bawah nie ade gamba aku nak kongsikan.....tengoklah muka2 manja dan comel makhluk ciptaan ILAHI ini,,,,,,sungguh indah ciptaannya....^_^










































comelkan sume kucing-kucing nie.........hmmm......^_^

okylah....have a nice day.....aku dah penad upload pict nie....intnet so slow....hhehehe....

kucing oh kucing........

ok,thankss sebabb sudi membaca blog ini.....kalau ade ape2 komen....jgan la segan silu mencoretkannya disini......^_^

kalu na cerita tentang ini...memang takkan pernah habes,,,,kerana setiap detik yang kita lalui...merupakan detik yang terindah walaupun kadangkala ianya sedikit pahit....

wassalam....dan selamat malam....

9:59PM--MONDAY--15/8/2011

2 comments: