me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Sunday 7 August 2011

^^_ L.O.V.E

assalamualaikum....salam sejahtera.......


haii...sihat hari nii...??? ermm....pejam celik pejam celik....dah lapan hari berpuasa.....emm...besok hari kesembilan....^_^ besok juga merupakan birthday mama....emmm....setiap tahun ucap dalam talipon jee....sedih cangat2....tapi tapelah...aku masih mengingati mama juga kan....sayang mama....l0ve u mum....very2 much much and much.....hmmm.....aishhh...ta mau leleh la dalam blog aq nii...hehe...hapy2 jee....


ermmm.....harii nii aku nak catat balik resepi kek aku yang penah popular waktu aku form 5 dulu....
best nyerr dulu boleh buat kek untuk kawan2...hepy sangat tengok kawan2 makan kek yang aku buat....hehe....sedap ke...hehe...aku suka buad jerr...makan...kurang sikitla.


KAK SUE...hehe...dye yang mintak aku resipi nii...aku takut aku lupa....so aku tulis la dalam blog nii...sambil2 tu bole la aku kongsi resepi dengan sume....^_^
tade yang istimewa pun .....sama jerr snarnyerr.....cuma ade satu jee bahan yang buat penambah sedap kek nii....kalu nak tau,,,nati aku bagitau.....^_^


kek aku...hehe(pelik aih namanyerr...^_^)


bahan A
-1cup serbuk koko
-1cup tepung gandum
-1s/t soda bikabonat
-1s/t serbuk penaik


bahan B
-3biji telur
-1cup susu cair
-1cup susu pekat
-1cup gula
-1cup minyak masak


CARA-CARA


-bahan A di ayak.....
-bahan B di putar sehingga kembang...
-kemudian campurkan...gaul sebati keduanya....
-panaskan periuk kukus....biarkan air mendidih....
-pabila periuk sudah panas...masukkan bahan yang telah digaul sebati tadi kedalam periuk...
-p/s::jangan lupa letak dalam loyang plak....hihihi....^_^
(biasanya saya gunakan bekas yang d perbuat dari plastik...kerana mudah tanggal...sebab ia menggunakan minyak masak....)^_^


-ok...tunggu selama 20 minit...
-p/s::ade pantang larang tau...hihihi...jangan bukak selagi xsampai 20 minit....nt dy merajuk...hehe
lebih 20 minit buleh...^_^


senangkan buadnyerr.....tapi selalunya,,,aku buat kek nii dengan sos coklat buatan aku sendiri...walaupun tak berapa pandai...tapi rasanya ok jugakla bila digandingkan dengan kek aku nii...nii resepi sos coklatnya....


SOS COKLAT...
-1biji telur.
-3sudu serbuk koko
-3sudu susu pekat
-3 sudu gula
-3 sudu minyak
-1 sudu pelikat coklat
-sedikit susu cair...bagi menaikkan lagi warnanya...^_^


CARA_CARA


-putarkan bahan2 ini...kemudian masukkan kedalam periuk...
-tunggu sehingga mendidih...
-siap.


CARA MENGHIDANG


-curahkan sos coklat itu ke atas kek...kemudian b0le la mengikut kreativiti nak tabur ape atas kek tu....saya suka tabur badam yang dihancurkan...^_^
-sedia di makan....


-----------------------------------------------------------------------------------------


ermmm......rindunya nak buad kek........hmmmmmmm......=)))))


nak tau tak ape bahan rahsia yang aku cakapkan td....tade dalam senaraikan..???
hmmm.....bahan nyerr adalah....KEIKHLASAN.....btui tak...kalu tak ikhlas buat sesuatu pekara pasti tidak enak kan....so ikhlaskan lah hati apabila melakukan sesuatu perkara....supaya menjadi lebih enak untuk dinikmati sepanjang masa....^_^


for guys BB 08/09...
windu sesangat weh gan korang...hihihi...poyoz jee ayat aku nii....hihihiihi....tapi setiap tahun raya datang uma aku....masih tak tinggalkan kek ini....hehe..aku tau korang suka....so aku pun suka la buad....raya taun nii insyaallah aku buad...sebab...cuti pun tak lama....hmm...tah ade pluang jupe korang ke tdk....hmmm....=(((


dah2..tak mau sedih2 laa....kalu ade pluang pasti kita kan jupe kan....insyaallah...^_^


hmmm....penad jugak aku mengingat resepi nii...alaa...xsusa pun senang jerr...cuma aku nii pelupa sikit...lama sikit jerr tinggal...lupala...hiihihi...^_^


almaklumla...aku pergi menuntut ilmu...hahaha....=)))
wokeyla...aq mau benti mencoret disini,,,,hehe.....penat suda memikir ayat yang sesuai nak tulis dlam blog nii....kalu ade topik adela,,,kalu tade...hmmm...dua tiga bulan laa jugak aq x update...hehe..


and...mama...happy birthday...love u so much...mish u...


wassalam sume....L.O.V.E

No comments:

Post a Comment