me.....!!!!

me.....!!!!
zUrA aFFiizA

Friday 23 November 2012

sEmEstER pEnuH pAncaRobA...


Aku dah lepas...lepas dari segala masalah yang menimpa ku semester ini....tinggal satu semester saja lagi..alhamdulillah..nampaknyer nak menghabiskan segulung diploma bukan senang..org cakap memang mudah..alah setakat diploma tu pun susah sangat nak habis...kalau kita setakat menghabiskan diploma jea..memang mudah..tapi untuk melalui jalan sepanjang kita lalui untuk menghabiskan diploma itulah satu jalan yang sangat panjang dan sukar sekali...kita manusia nie ALLAH akan uji dengan bermacam2 ujian..dan ujian yang kita terima tak sama...

Ape yang aku lalui ini mungkin lebih mematangkan aku...sepanjang semester ini...adalah semester yang paling sukar untuk aku teruskan..tapi dengan berbekalkan semangat yang ibuku berikan..dan juga permintaan terakhir arwah ayahku...aku nekad untuk habiskan semua ini...

Di awal semester, aku telah kehilangan nenek yang ku sayangi, tanpa melihat wajah terakhirnya...dan yang paling berat untuk aku terima..di akhir semester aku kehilangan ayah yang aku kasihi..untuk teruskan hidup selepas aku lalui semua ini bukanlah mudah... Mungkin pada pandangan org lain aku tabah untuk terima semua ini..aku pun berdoa dan berharap sangat aku boleh jadi setabah ape yang org lain Nampak pada diri aku...

Saat aku keseorangan...hanya Allah tempat aku bercerita...tempat aku melepaskan kesunyian yang teramat sangat..dan hanya padaNYA lah aku memohon pertolongan untuk tabahkan hati ini saat dilanda dugaan yang besar...

Moga-moga ape yang telah Allah berikan padaku ini, akan membuatkan aku jadi lebih tabah menghadapinya...InshaAllah~~Aminn~~

No comments:

Post a Comment